איזה ספורט מתאים לי?

איך אדע איזה התעמלות לעשות?

המגוון היום הוא עצום מבחינת האפשרויות לשמירה על הכושר ואני לא מדברת על ענפים שונים כמו ריצה, אומנויות לחימה ושחייה, אלא בתוך הפילאטיס עצמו: יש פילאטיס בר, ופילאטיס קלאסי, ופילאטיס סטוט, ופולסטאר פילאטיס ועוד ולכל אחד יש דגשים שונים ומתמקד על אופנים שונים של תנועה.

בתור אדם שרוצה למצוא את הספורט החביב עליו, תמיד עולה השאלה: מה עדיף?

אז התשובה מתחלקת לשניים:

1. מה מתאים לגוף שלך?

2. מה רמת המקצועיות של המורה - ככל שאדם מקצועי (והגון יותר יש להוסיף), כך הוא יכול לכווין אותך לגבי הצורך של הגוף שלך.

אתן דוגמא:

אם ניקח אישה בשנות העשרים שלה למול אישה בת 45 אחריי שלוש לידות למשל.

האם הן יכולות להתאמן אותו הדבר? אולי כן, האם הן צריכות להתאמן אותו הדבר? התשובה היא לא משום שהצורך הגופני הוא שונה.

השוני ההורמונאלי הוא באופן דרמטי שונה בין שתי הדוגמאות שבחרתי, בעוד בת העשרים תהיה בפריחה, סביר להניח שאישה בת 45 תהיה בטרום מנופאוזה או בתהליך המנופאוזה עצמו.

השינויים ההורמונאליים משפיעים על מסת השריר, על תהליכים שונים בגוף ואפילו על מצב הרוח.

איך זה בא לידי ביטוי?

בגיל צעיר אישה יכולה לעסוק בכל סוג ספורט, כולל ספורט עצים כמו הרמת משקולות וריצה, אבל ככל שהגיל מתקדם, ובאופן מיוחד, אם אנחנו מדברים על השפעה ההורמונאלית על השרירים: הרי שאחת מכל שלוש נשים חוות בסביבות גיל ה-40 דליפות שתן למשל. חולשה בסוגרים היא אינדיקציה למעשה להרבה עניינים שקורים בגוף, אבל זה בהחלט יכול להיות בגלל רפיון שרירי.

חשוב לסייג ולומר, שדליפת שתן יכולה להיות גם בגיל צעיר, אבל זה רווח יותר בגיל מתקדם ואם מדובר על חולשה שרירית, אז באמצעות מודעות לתפקוד קרקעית האגן ותרגול נכון של שרירי הסוגרים אפשר לסדר את זה ולהחזיר את התפקוד הנורמלי.

זה קשור בסוג הספורט?

כן, באימון הפילאטיס שאני עושה יש התייחסות לשרירי קרקעית האגן ולסוגרים, ובאמצעות אימון נכון אפשר להשיג שוב גוף אסוף ושליטה בסוגרים.

פילאטיס אימונים אונליין

לרשום תגובה